منشور اخلاقی سازمانی فرمانداری شهرستان نیر
1- نظم و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به ارباب رجوع :
حضور بموقع کارکنان در اداره و رسیدگی به موقع درخواست های مردم تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلی استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنیدن مطالب ارباب رجوع ارائه اطلاعات صحیح و راهنمایی نمودن ارباب رجوع عدم استعمال دخانیات در محیط اداری
2- رعایت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع :
خوش رویی و متانت با همکاران و ارباب رجوع ارائه خدمات با رعایت و انصاف و بدون تبعیض (قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و ... ) رعایت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذیرش توصیه و هر گونه سفارش رازداری و عدم افشاء اسناد و مدارک محرمانه به افراد غیر مجاز ایجاد زمینه ارتباط برای مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان عدم محرومیت مردم از ملاقات حضوری و احقاق مردم ناتوان وضعیت
3- عدم استفاده از دستورات خارج چارچوب و مقررات سازمانی :
اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازمانی رعایت دقیق قوانین و مقررات بدور از سلایق و عقاید شخصی اعمال تشویق و تنبیه کارکنان طبق ضوابط و استفاده بهینه از امکانات و اموال سازمانی وفاداری و احساس اعتماد بین کارکنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع
4- ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع :
ایجاد زمینه ارتباط مستقیم به ارباب رجوع توجه کامل به صحبت ها و نظرات و خواسته های مراجعان رسیدگی لازم و به موقع نسبت به بعضی از خواسته های مردم توسط مسئولان مافوق ایجاد ارتباط سریع، روان، بی تکلف بین ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگویی به نیاز آنان ایجاد فضای مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد کارکنان نسبت به یکدیگر انجام فعالیت ها، با توجه به نیاز مردم در زمان مشخص و پیش بینی شده انجام وظایف بصورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی
|